Po okresie pandemii wiele osób decyduje się na wesele w górach. Dlaczego? Polacy doceniają świeże, górskie powietrze, a także możliwość organizacji imprezy w nietypowych okolicznościach. Wesele w górach będzie wspaniałą pamiątką nie tylko dla pary młodej, ale także dla gości. Jakie są obecne trendy? Na co warto zwrócić uwagę podczas organizacji imprezy, a czego unikać? Sprawdź sam!
Wesele w górach organizować można zarówno latem, jak i zimą. W okresie pandemii branża odnotowała chwilowe załamanie, by teraz mierzyć się z boomem na tego typu imprezy. Wakacyjny okres sprzyja organizacji hucznych przyjęć. Tym bardziej, że zdjęto ograniczenia związane z pandemią COVID-19. Przyszli małżonkowie marzą o tym, aby ich uroczystość była wyjątkowa. Jakie są trendy na wesele w górach?
Jakie sale weselne są w trendzie?
Przyszłe pary młode przyciąga klimatyczna atmosfera gór. Czym więc powinna odznaczać się sala na wesele w górach i na co warto zwrócić uwagę? Najważniejsze są trzy czynniki: położenie, łatwość dojazdu oraz zaplecze i doświadczenie obiektu.
– Wiele przyszłych małżonków dopytuje o sale weselne. Istotne jest dla nich zorganizowanie wyjątkowego przyjęcia w sercu gór. Zwracają uwagę na to, czy ich goście będą mieli dogodny dojazd nie tylko z pobliskich miejscowości, ale także z największych miast w Polsce – mówi Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy. – W ciągu dziesięciu lat zorganizowaliśmy ponad 750 wesel i widzimy, jak zmieniają się trendy. Obecnie wiele par ceni sobie tradycyjne rozwiązania. Poszukują klasycznych sali weselnych, z odpowiednim klimatem, a także z dobrymi referencjami.
Podczas wyboru miejsca na imprezę ślubną warto zwrócić uwagę na fakt, czy posiada Certyfikat Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych.
Pary stawiają na wyjątkowość
Pandemia pobudziła do kreatywności. W związku z tym wiele par decyduje się na organizowanie imprez tematycznych w klimatach dawnych lat. Nieodzownym elementem imprez są dodatkowo atrakcje. Tu nie brakuje kreatywnych pomysłów.
– Współczesne wesele to nie tylko muzyka i taniec, ale także dodatkowe atrakcje. Pary młode wynajmują foodtracki z lodami, watą cukrową, a nawet popcornem. Zdarza się, że impreza ma temat przewodni. Przykładem może być wesele w stylu amerykańskim, gdzie napoje podawane są w czerwonych kubkach, a młoda para ma na sobie niezobowiązujące stroje. Wpływają do nas także zapytania o to, czy organizujemy regionalne imprezy. Wówczas zapraszamy zespół, który gra muzykę na żywo w wyjątkowym, góralskim klimacie – dodaje ekspert.
Coraz popularniejsze staje się live cooking, czyli gotowanie na żywo. Młodzi zapraszają znanego kucharza, który przygotowuje ulubione potrawy na oczach gości. Pary zapraszają także tancerzy, aby ci uczyli gości wybranych tańców. To wszystko sprawia, że impreza ma wyjątkowy kształt.
Kilkudniowe wesela? Oczywiście!
Wybierając wesele w górach pary niejednokrotnie decydują się na organizację… kilkudniowej imprezy. W tym celu zapraszają mniejszą liczbę gości, jednak atrakcje trwają kilka dni. Góry zachęcają do wspólnego świętowania, ale także korzystania z innych atrakcji dostępnych na miejscu. Goście mają okazję do zapoznania i poznawania siebie nawzajem – takie imprezy tworzą wyjątkową więź między uczestnikami i są niesamowitą pamiątką.
Młodzi liczą także na kompleksową organizację wesela. W tym celu coraz częściej wynajmują wedding plannerów. Dwór Korona Karkonoszy zapewnia opiekę takiego eksperta wszystkim parom młodym. Zadaniem wedding plannera jest zorganizowanie dodatkowych atrakcji, dopięcie wszystkich szczegółów na ostatni guzik, a także czuwanie nad niezakłóconym przebiegiem przyjęcia. Ekspert krok po kroku podpowiada, jak podpisywać umowy z zespołem, fotografem, co się sprawdza podczas wesela, po co są suflerzy weselni, jakich tortów nie lubią goście oraz wiele innych, ważnych informacji.